dinsdag 3 november 2015

Diep in Roemenië

© alle foto's op dit blog Simon Wijma
Het mooiste moment staat niet op de foto. Ik was een week onderweg met broer Jan om hulpgoederen af te leveren in Midden- en Noordoost-Roemenië voor de Stichting Noord-Nederland voor Roemenië (Dirk en Bea Luinstra in Doezum). Vele foto's maakte ik vanuit de truck. We reden langs een veld waar een grote bestelbus stond geparkeerd. Daarbij het dwaze tafereel van zes, zeven volwassen mannen die probeerden een paard, duidelijk of bewusteloos of dood, in die bestelbus te krijgen. Het verhaal zullen we nooit weten, en ik was ook te verbaasd om meteen mijn camera te pakken..

Het was een prachtige reis, een boeiende reis, een gezellige reis, een emotionele reis.

Het was mijn derde bezoek aan dit land en het tweede hulptransport dat ik met Jan meereisde. Jan maakte deze keer z'n 28e reis naar Roemenië! Dat is toch zeker 125.000 kilometer, drie keer de aardbol rond...



Ik heb dertien beeldverhalen geplaatst over deze reis; > Roemenië gaat dus nog verder door te klikken op  'Oudere berichten' rechts onder aan de pagina.


Vanaf Groningen is de Roemeense grens 1.900 kilometer, we reden via Hannover, Dresden, Praag, Bratislava,
Boedapest naar de grensovergang Bors/ Oradea. In het land reden we zo'n duizend kilometer naar tien afleveradressen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten