maandag 8 januari 2024

Opeens

Illustratie door Merakimiri


 ‘Kun je ook je geluk voorbij zijn?’ vroeg het lieveheersbeestje.

‘Mmm, wat’s dat’, zei het nijlpaard, die het lieveheersbeestje toch wel wat voelde kriebelen in zijn oor.

‘Nou’, zei lhb, ‘dat je dan, ja, heel tevreden bent maarre er niet van hoeft te gillen -niet steeds tenminste.’
‘Mmm’ bromde nijlpaard, ‘ik heb mijn grootvader daar wel eens over gehoord maar ikke eh, ja, eh, als je maar nat bent. Mijn geluk ligt in het water zeg maar, voormits ik nattigheid voel. En nou moe je gaan hoor want ik ga weer ff lekker een bek water halen.'
Lhb vloog gauw naar een mooie berkentak in de zon boven het water. Hij knisperde even met z’n vleugeltjes. Er ging een klein rillinkje door hem heen, een kleintje, maar toch lekker. Hij dommelde in, en net voor hij in slaap viel dwarrelde zijn laatste gedachte zachtjes tollend naar het water – zie je wel..
da kan…voorbij…
                                                                                                                                           



* Geschreven in 2016 en sindsdien vooral heel vaak voorgedragen. Heel blij met Miri's tekening!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten